Fisker Karma je svým způsobem elektromobil. Jádrem celého vozu je geniální pohonná jednotka Q Drive, kterou exkluzivně pro Fisker vyvinuli v Quantum Technologies. Je složena z poměrně malého benzinového generátoru, který nabíjí lithiové baterie, které jsou pohonem pro elektromotor. Elektrická energie je získávána i rekuperací kinetické energie při brzdění a také prostřednictvím solárních panelů umístěných na střeše vozu.
Jelikož je Fisker Karma elektromobil, znamená to že pracuje zcela tiše. Fisker Karma je však také sportovní auto, které by mělo být slyšet na hony daleko. V čem je tedy jádro pudla? Na to odpověděl konstruktér vozu - Henrik Fisker: „ Fisker Karma by měla znít jako zvuk formule 1 a částečně jako tryskový motor. Zvuk bude vycházet z reproduktorů, které jsou rozmístěny zvenku i uvnitř auta."
Fisker Karma se může pochlubit dvojicí různých jízdních režimů, které jsou nazvány "Stealth" a Sport". Při jízdě pouze na elektřinu ujede Fisker Karma 80 kilometrů, při maximální rychlosti více než 200 km/h. Poté je potřeba dobít baterii.
Další zajímavým prvkem vozu je střecha pokrytá solárními panely. Přes den tyto panelu nahrazují benzinový generátor, pomalu dobíjí baterie a zajišťují chod klimatizace.
Tento exkluzivní automobil by se měl dostat do sériové výroby začátkem příštího roku, první dodávky zákazníkům budou zahájeny v posledním čtvrtletí roku 2009. Kolik tento vůz bude stát, prozatím jeho výrobci neprozradili. Nechme se tedy překvapit..
Rubrika Auto-moto a její lákavá nabídka: Zajímavý Hummer O2 Rinspeed sQuba - auto nebo ponorka? Těšte se na nový Lexus LF-A Roadster Ferrari F430 Spider BIO Fuel Chevrolet Corvette ZR1 - nový, lepší, výkonější Lepší a prostornější Audi A3 Sportback Mitsubishi Eclipse - sportovní vůz Maybach Exelero - je libo 700 koní pod kapotou? Audi R8, další člen početné rodinyVolvo C30, auto stvořené pro Jamese Bonda BMW M6 Convertible Mitshubishi Lancer Evo IX Maseti MC12