Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Mitsubishi Lancer EVO IX

Výkon motoru je přenášen na kola Lancru EVO IX pomocí šestistupňové manuální převodovky. Přepracovaný podvozek má významný podíl na chování vozu ve vysokých rychlostech a na ovladatelnosti v zatáčkách, disponuje aktivním mezinápravovým diferenciálem.
Osobní automobil Mitshubishi Lancer EVO a jeho prezentace

Mitsubishi Lancer EVO IX a jeho design

Mitsubishi Lancer Evo IX je prozatím posledním modelem této řady, který se na český trh dostal v letošním roce. V roce 2007 by měli tvůrci Lancru vypustit do světa další ještě více vylepšený model Mitshubishi Lancer Evo X. Exteriér zdobí restylizované aerodynamické prvky, kterými jsou například vstupní otvory vzduchu na nové přídi, které kryje síťovina kvůli jejich lepší účinnosti. Zadní karbonový spoiler je u Mitsubishi Lancru dutý kvůli snížení těžiště. Na přání jsou u Mitshubishi k dispozici nástavce pro další zlepšení účinnosti.

Jak se tvůrci Lancru vypořádali s interiérem

Při pohledu do kokpitu Lancru EVO IX se nedá návrhářům nic vytknout. Ihned jak se do Mitsubishi usadíte, zjistíte, že to co jste cítili při pohledu na supersportovní Lancr z venku, je pravdou. Interiér ve vrcholném provedení doplňují i exkluzivní prvky z hliníku a karbonu. Stylovou volbou je prostřední RS, nabízející odlišnou hlavici řadící páky a trojici přídavných ukazatelů napětí, tlaku oleje a turba. Bezesporu vás také zaujme nový titanový volant Momo a karbonové obložení palubní desky a středové konzole.

Jízdní vlastnosti a dynamika

Mitsubishi zrychlí z 0 na 100 km za pouhých 5.7 sekund a omezovač Lancru IX váš adrenalin zastaví na hranici 255 km/h. O skvělý zážitek z jízdy se postará trubodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 4G63 o objemu 1997 cm3. Výkon motoru je přenášen na kola automobilu pomocí šestistupňové manuální převodovky. Přepracovaný podvozek, který má významný podíl na chování vozu ve vysokých rychlostech a na ovladatelnosti v zatáčkách, disponuje standardně nejen aktivním mezinápravovým diferenciálem, ale také aktivním řízením všech kol. Vpředu je diferenciál Torsen se zvýšenou svorností, uprostřed a vzadu pak elektrohydraulicky ovládané diferenciály regulující přenos točivého momentu na jednotlivá kola. K významným technickým pomůckám u Mitsubishi patří nově naladěné turbodmychadlo se systémem chlazení stlačeného vzduchu a firemní systém variabilního časování a zdvihu ventilů MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve timing and lift Electronic Control System).

Technické parametry Mitsubishi Lancer EVO IX 2,0

Mitsubishi Lancer EVO IX 2,0

Motor

turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec 4G63

Počet válců

4

Objem motoru

1997 ccm

Nejvyšší výkon

210 kW/6.500 ot

Objem nádrže

55 litrů

Maximální rychlost

255 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

5,7 s

Spotřeba ve městě

14,6/100km

Spotřeba mimo město

8.2l/100km

Pohotovostní hmotnost

1465 kg

Nosnost

560 kg

Délka automobilu

4490 mm

Šířka automobilu

1770 mm

Výška automobilu

1450 mm


Mitsubishi Lancer EVO IX - vše pro vaši bezpečnost a pohodlí

O vaši bezpečnost a pohodlí se v Mitsubishi Lancru postará vysoce účinný brzdový systém Bremzo. O lehké ovládání se stará posilovač řízení, který je závislý na rychlosti. K mimořádným jízdním vlastnostem přispívá i systém aktivního řízení boční stability AYC (variabilní rozdělování točivého momentu mezi jednotlivá zadní kola), který umožňuje až o 10% rychlejší průjezd zatáčkou. Motor, převodovka i systém pohonu všech kol jsou odvozeny od soutěžního speciálu WRC. ACD (aktivní centrální diferenciál) umožňuje řidiči, aby dle povrchu vozovky operativně nastavil jeden ze tří režimů - asfalt, štěrk nebo sníh.

Základní výbava Mitsubishi Lancer EVO IX

  • bezpečnost a přední airbagy SRS pro řidiče a spolucestující
  • zabezpečení systémem centrálního uzamykání dveří
  • vstup bez klíče (2 vysílače)
  • hliníkové dveřní ochranné lišty
  • přední bezpečnostní tříbodové pásy ELR s napínáním
  • zadní tříbodový bezpečnotní pás ELR/ALR x 3
  • hliníková kapota s výstupem vzduchu
  • elektr. ovládaná dveřní zpětná zrcátka v barvě vozu s vyhříváním (asférické na straně řidiče)
  • zadní nárazník stejné barvy se zapuštěným difuzérem
  • zadní kombinovaná světla s černým prodloužením
  • černý volant se třemi paprsky MOMO potažený kůží
  • krátká řadicí páka s rukojetí potaženou kůží
  • panel řazení v titanovém provedení s logem „Lancer Evolution”
  • páka parkovací brzdy potažená kůží a pochromované uvolňovací tlačítko
  • středový panel v titanovém provedení se schránkou 2 DIN
  • osvětlená spínací skřínka
  • sestava ukazatelů sportovního typu
  • dvojitý ukazatel ujeté vzdálenosti
  • varovná kontrolka zbytkového množství paliva ukazatel teploty chlazení motoru
  • varovná kontrolka poklesu tlaku a množství oleje
  • varovná kontrolka poklesu hladiny brzdové kapaliny
  • indikátor poruchy
  • super AYC indikátor
  • ovládání centrálního diferenciálu
  • panely ovládání oken v titanovém provedení
  • hliníkové pedály (spojka, brzda, plynový pedál)
  • automatická klimatizace se vzduchovým filtrem
  • přední a zadní elektricky ovládaná okna s ochranou proti přiskřípnutí
  • průduchy vytápění zadního sedadla
  • Audio a souprava audio 2 DIN (6 reproduktorů, střešní anténa a držáky)
  • přední nastavitelný přerušovaný stěrač
  • laminované zelené přední sklo
  • přední boční zelená tvrzená skla pohlcující paprsky
  • halogenové světlomety s černým prodloužením
  • přední sedadla se zapuštěnými opěrkami
  • pro děti pro ISO-FIX upínací kotva (trojbodová)
  • přední a zadní sedadla kožená / Alcantara®

Mitsubishi Lancer EVO IX - cena

Model Mitsubishi Lancer EVO IX GRS 2.0T 16V MIVEC (280k) je na trhu k dostání od 1 199 900 korun. Pokud si připlatíte u Lancru EVO IX 50 000 korun, dostanete ke svému novému vozu sporovní paket, který obsahuje odlehčená kovaná kola BBS (odlehčí vůz o 4.4 kilogramy) v kombinaci se sportovními tlumiči Bilstein.

Srovnejte s extrémním sportovním vozem BMW 4M Coupé >>

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

S Teslou je sranda

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.