Největší měrou mění tvář automobilových závodů WRC používaná technika ve vozech. Náskok ve vývoji závodních speciálů dává před soupeři znatelnou výhodu. Kupříkladu s pohonem všech čtyř kol přišla začátkem osmdesátých let automobilka Audi. Díky této novince pohonu v kombinaci s velice silným motorem kralovala dlouhou dobu mnoha závodům.
Závod je velká podívaná. Naplno zatěžované závodní speciály se řítí při průjezdech těsnými lesními cestičkami širokými jen o málo více než je šířka vozu. Jede se na hranici rizika bezpečnosti! Dokazují to skoky aut přes horizont stoupání a bezpočet havárií končících výpadkem z trati. Vše se odehrává při každém závodě mnohokrát. Právě proto je závod tak atraktivní záležitostí. Není tu místo pro pomalou a tudíž nudnou jízdu.
Jezdci si musí poradit s každým typem povrchu. Během závodní sezóny se prostřídá téměř vše na čem se dá s autem závodit. Počínaje od rychlého asfaltového povrchu, přes drolící a blátivou šotolinu, po klouzavý a velmi nevyzpytatelný sníh a led.
Tratě jsou velmi dlouhé, proto se rozdělují do několika dní. V každém dnu se pak sčítají časy jednotlivých měřených úseků, nazývanými "Rzety". Mezi jednotlivými starty pak mají posádky vymezený čas na nejnutnější opravy poškozených komponentů.
Auto a moto novinky - přečtěte si také Iconic GTR Roadster – dokonalé auto? Chooper – motorka snů Fisker karma – elektromobil absolutně bez zvuku? Nejoblíbenější auta v České republice - 1.díl Volvo XC60 – bezpečnost především Caterham RS – luxusní auto pro pěkné počasí Zajímavý Hummer O2 Rinspeed sQuba - auto nebo ponorka? Těšte se na nový Lexus LF-A Roadster Ferrari F430 Spider BIO Fuel Chevrolet Corvette ZR1 - nový, lepší, výkonější Lepší a prostornější Audi A3 Sportback