Slavnostního odhalení tohoto přibližovadla ( jestli se tak o super sportu typu Ferrari dá v této rovině ještě mluvit ) se na autosalónu ve Frankfurtu zúčastnil také bývalý pilot Formule 1 Michael Schumacher. Jeho přítomnost u tohoto vozu nebyla náhodná.
Michael Schumacher se částečně podílel na vývoji některých komponent pro Scuderii. Automobil bude nástupcem odlehčeného sportovního vozu F360 Challenge Stradale.
Pod kapotou tohoto dravce tepe upravený vidlicový osmiválec o objemu 4,3 litru. Jeho výkon vyhnali inženýři ve Ferrari na 510 koní při 8500 otáčkách za minutu. Od původní F430 se tak zvedl o 20 koní, což není mnoho, ale když k tomu přičteme snížení celkové hmotnosti vozu, stojí před námi čistokrevný sporťák.
Hmotnost šla dolů o celých 100 kilogramů na nynějších 1250 kg . A ptáte se, kam se ty kila poděly? Zrcátka, dveřní výplně a spousta dalších dílů jsou nyní z uhlíkových vláken. Pohodlná polstrovaná sedadla nahradily závodní skořepiny.
Na Scuderii se promítla i spousta dílů ze závodních formulí Ferrari. Hlavní chloubou je nový software na převodovku Superfast, který dovolí F430 zkrátit dobu řazení ze 150 na pouhých 60 milisekund.
O vylepšení jízdních vlastností se postará integrovaná kontrola trakce, která poprvé sdružuje chytrý diferenciál E-Diff s trakčním a stabilizačním systémem F1-Trac.
Na zadní části vozu nás nemůže zaujmout nic jiného než nový obrovský difuzor, který zrychluje a tím odsává vzduch pod Scuderií.
Z lákavé nabídky rubriky Auto/moto Dodger Viper – neřídíte ale krotíte Motocykly – pohodlí nebo čistý adrenalin? Je jaro - motorky vyrážejí do ulic... WRC - na plný plyn... Reportáž – jarní tuning sraz Kopřivnice Superautomobily Ferrari Nová Škoda superb Iconic GTR Roadster – dokonalé auto? Chooper – motorka snů Fisker karma – elektromobil absolutně bez zvuku? Nejoblíbenější auta v České republice - 1.díl Volvo XC60 – bezpečnost především Caterham RS – luxusní auto pro pěkné počasí Tuning srazy 2008 Alfa Romeo 8C Competizione Spider