1. Buďte objektivní
Soustřeďte se na cíl týmu a na to, jak ho dosáhnout. Střezte se emocí a předsudků, jinak můžete být nespravedlivý.
2. Buďte stálý
Nadřízený, který se točí jako korouhev, není vůdce. Musí vědět, kam směřuje. Podřízení chtějí mít jistotu, že jejich šéf sleduje neměnné cíle.
3. Buďte upřímný a poctivý
I když se budete mýlit nebo s vámi ostatní nebudou souhlasit, je důležité, aby věděli, že jednáte v dobré vůli a jste poctivý k ostatním.
4. Buďte nedogmatický, pozitivní
Můžete být upřímný, ale ne neurvalý. Cení se taktnost a diskrétnost.
5. Stůjte si za svým
Nadřízený musí být neústupný, když hájí zájmy týmu nebo společnosti. Musí vědět, kam až může zajít.
6. Poznejte, co motivuje vaše podřízené
Pokud nezahrajete na správnou strunu, nedostanete ze svých podřízených maximální výkon.
7. Analyzujte výsledky, nikoli osobu
Jen tak budete nadřízeným, nikoli soudcem.
8. Buďte entuziastický
Dejte na sobě znát entuziasmus. S tímto přístupem dosáhnete lepších výsledků.
9. Jděte příkladem
Jako nadřízený musíte představovat hodnoty, které propagujete. Nezapomeňte, že jste podřízenými bedlivě sledován. Proto musíte udávat tempo.
10. Jednejte s podřízenými jako s inteligentními dospělými
Tímto přístupem předejdete v kolektivu mnoha problémům.
Čas jsou peníze aneb je důležité plánovat svůj časObecně existuje pravidlo, že obchodní manažer by měl věnovat 50 % řízení a 50 % práci. Příklad vhodného rozdělení pracovní doby:
Denně 10 %:Rutinní zprávy podřízených
Diktování zpráv v kanceláři
Odpovědi podřízeným
Odpovědi firmám
Pravidelně 60 %:Plánování
Schůze ve společnosti i mimo ni
Kontakt se zákazníky
Další souběžné činnosti
Nepravidelně 15 %:Naléhavé zakázky
Organizace velkých konferencí nebo velkých schůzí nebo organizace zvláštních obchodních kampaní
Plánování 15 %:Nové obchodní strategie
Nové teritoriální strategie
Ztráty 10 %:Časové ztráty, kterým nelze zamezit