Pokud hodláme telefonátem oslovit našeho případného nového obchodního partnera, určitě si na tento hovor vyhradíme trochu času. Telefonický kontakt bývá mnohdy prvním impulsem pro spolupráci a nevhodným chováním či špatným načasováním bychom mohli všechno znehodnotit už v zárodku.
Buďte ohleduplníPoté, co vám druhá strana přijme hovor, se nejdříve zřetelně představíme a uvedeme firmu, kterou zastupujeme. Ihned poté zjistíme, zda je volaný v situaci, kdy se nám může věnovat. V případě, že nemůže, určitě nám to sdělí.
Jestliže volá někdo nám a my mu nemůžeme okamžitě vyhovět, řekneme mu důvod a nabídneme mu, že mu zavoláme zpět, jakmile to bude možné.
Nalaďte se pozitivněTo, že se usmíváte, sice váš telefonický protějšek nevidí, ale vycítí ve vašem hlase. Když uslyší jenom náznak nervozity, je to krok k tomu, že vám už nebude při dalším jednání tak důvěřovat.
Mluvte zřetelně a pomaluPři telefonování je náš partner odkázán pouze na náš hlas, musíme mu tedy umožnit, aby zachytil každé naše slovo. Přílišné tempo naší mluvy a špatná artikulace tedy může všechno zhatit. Jestliže hovoří druhá strana, snažíme se vhodně dát najevo náš zájem, aniž bychom rozhovor narušovali.
Osobní schůzka je vždy nejlepšíMobilem se dá operativně domluvit cokoliv, ale pro závažné věci si vždy sjednejme osobní schůzku. Za určitých okolností lze obchodního partnera pozvat i k sobě domů. V letních dnech je příjemné posezení na zahradě, kdy ovšem musíte dodržet určité profesionální dekorum. Vaše zahrada by v tuto chvíli samozřejmě neměla vypadat jako tankodrom.