Jak-na-to Jak na to

Tomio Okamura ví jak na to

Již při prvním pohledu na Tomio Okamuru je patrné, že nejde o ryzího Čecha… Ale i tak se tento úspěšný podnikatel k naší národnosti hrdě hlásí. Jeho matka je Češka, po otci zdědil japonsko-korejskou krev. Bohatství ale po nikom nezdědil a svůj současný úspěch si musel tvrdě vybojovat. Zajímá Vás, v čem tkví tajemství jeho úspěchu?

Tomio Okamura

Trnitá cesta od prodavače popcornu až po majitele cestovky

Tomio Okamura je zářivým příkladem toho, že pokud chce být někdo slavný a bohatý, tak nemusí mít nutně bohaté příbuzné. Je to právě Tomio, pro kterého je charakteristická poctivost, odvaha, vytrvalost, zdravé myšlení a také chuť začít. A právě tato kombinace jej dovedla k úspěchu. Kdyby seděl doma na zadku a neodhodlal se udělat první krok, nikdy by se nedostal tam, kde v současné době je.

Ještě před několika lety jej ale nikdo neznal, byl „pouhým“ prodavačem popcornu v tokijském kině, který si vydělával na jídlo a střechu nad hlavou. Když dostudoval střední školu neměl před sebou příliš zářivou kariéru, na vysokou školu neměl peníze a na nějaké lukrativní zaměstnání tedy nemohl bez prestižní školy ani pomyslet – a to nemluvím ani o podmínkách, které v hierarchickém Japonsku panovaly a stále také panují.

Ale již tehdy bylo jasné, že ambiciózní Tomio u práce prodavače popcornu a coly nezůstane nadosmrti. Snažil se prodávat v Japonsku sklo z Čech, ale díky svému původu (nějakou dobu žil v dětském domově) a také vzhledu míšence si nezískal u čistokrevných Japonců takovou důvěru, aby získal pro podnikání tolik potřebné obchodní partnery. Prvotní plány tedy zkrachovaly a musel se rozhodnout, co bude dělat dál. Než odcestoval do České republiky, stálo ho to mnoho úsilí. O svém pestrém životě nedávno napsal i knihu, ne náhodou se stala jednou z nejprodávanějších.

Bylo mu čerstvě dvacet let, když se ze dne na den rozhodl, že zkusí štěstí v Evropě. Neváhal proto ani chvíli a odletěl s pár drobnými v kapse do Prahy. Ocitl se tak v zemi, ve které se musel potýkat nejen s provinční malostí, ale také se zločinným chováním malých podvodníčků i velkých ministrů. Ovšem i v takových podmínkách pro něj byla prioritou poctivost. Nejprve pracoval jako učitel japonštiny, poté ho cesty osudu zavedly k práci průvodce. A právě od tohoto okamžiku se začala jeho kariéra příznivě vyvíjet.

A kde je tedy nyní? Je šéfem cestovní kanceláře Miki Travel Prague, která do České republiky ročně přiváží více než sto tisíc turistů. Navíc nedávno byl jako jeden z vyvolených představen při osobní audienci japonskému císaři jako symbol spojující Českou republiku a Japonské císařství. A to je pocta, kterou běžný smrtelník jen tak nezažije.

Úspěchy Tomio Okanuty ve zkratce

Za svůj život toho Tomio dokázal již mnoho, pojďme si společně připomenou ty nejvýznamnější úspěchy:

  • Od roku 1997 je šéfem největší japonské cestovní kanceláře (land operatora) MIKI TRAVEL.
  • V listopadu 2002 v Praze zorganizoval největší kulturní akci - Japan week (Japonský týden). Akce se zúčastnilo více než 2000 japonských umělců.
  • Od října 2003 vydává celostátní Pivní magazín, který si klade za úkol zábavnou a poučnou formou zvyšovat povědomí o pro Čechy typickém zlatavě zbarveném moku.
  • Od roku 2004 do konce roku 2005 byl Tomio externím spolupracovníkem rádia BBC v Praze jako odborník na problematiku Japonska.
  • Již několik let pravidelně píše a komentuje v médiích problematiku cestovního ruchu, japonskou kulturu a v poslední době i celospolečensky palčivá témata.
  • Od podzimu 2004 je členem prezidia Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), zároveň i jejím tiskovým mluvčím.
  • Každoročně Tomio organizuje několik charitativních koncertů, na které zve účinkující z Japonska.
  • V roce 2008 byl jmenován českým ambasadorem Evropského roku mezikulturního dialogu, který organizuje Evropská unie.
  • V různých televizních a rozhlasových pořadech se snaží propagovat kulturu své rodné země a přispívat tak větší toleranci mezi lidmi různých ras a vyznání na celém světě.
  • Vlastní prodejnu japonských potravin a módy, restauraci a překladatelskou agenturu.
  • Znát jej můžeme mimo jiné i z investorské reality show Den D, kde společně s dalšími úspěšnými podnikateli dává šanci obyčejným lidem, kteří mají dobrý nápad.
  • Je autorem knihy Tomio Okamura - Český sen, která se hned po vydání v umístila mezi deseti nejprodávanějšími knihami v ČR.

Boháč, který stále zůstává nohama na zemi

I když je Tomio velmi úspěšným a váženým podnikatelem, kterému se den ode dne bankovní konto zvětšuje, zůstává nohama pevně na zemi. Nemá manýry zbohatlíků, kteří se svým bohatstvím neustále chlubí a obyčejným, průměrně vydělávajícím lidem dávají najevo, že jim nesahají ani po kotníky. Právě Tomio je tím, kdo ví, jak může být cesta k úspěchu trnitá a že bez pomoci druhých by to nešlo. Proto se snaží dát šanci i obyčejným lidem!

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4
finanční znaky Potřebujete rekonstruovat dům či byt?
peníze na prádelní šňůře Mít či nemít účetní?
zdroj: alenakupcikova.cz Umění nebo perverze – kde je hranice?
půllitrová sklenice piva Alkohol mění osobnost člověka
Oheň - hořící dřevo Oheň - Návod k použití
Policisté obrnění Policie ČR - Jak se stát dobrým „poldou”?

Comments Diskuze

NejčtenějšíNejčtenější