Tomio Okamura ví jak na to

Již při prvním pohledu na Tomio Okamuru je patrné, že nejde o ryzího Čecha… Ale i tak se tento úspěšný podnikatel k naší národnosti hrdě hlásí. Jeho matka je Češka, po otci zdědil japonsko-korejskou krev. Bohatství ale po nikom nezdědil a svůj současný úspěch si musel tvrdě vybojovat. Zajímá Vás, v čem tkví tajemství jeho úspěchu?

Kandidát na prezidenta ČR Tomio Okamura při své propagaci

Trnitá cesta od prodavače popcornu až po majitele cestovky

Tomio Okamura je zářivým příkladem toho, že pokud chce být někdo slavný a bohatý, tak nemusí mít nutně bohaté příbuzné. Je to právě Tomio, pro kterého je charakteristická poctivost, odvaha, vytrvalost, zdravé myšlení a také chuť začít. A právě tato kombinace jej dovedla k úspěchu. Kdyby seděl doma na zadku a neodhodlal se udělat první krok, nikdy by se nedostal tam, kde v současné době je.

Ještě před několika lety jej ale nikdo neznal, byl „pouhým“ prodavačem popcornu v tokijském kině, který si vydělával na jídlo a střechu nad hlavou. Když dostudoval střední školu neměl před sebou příliš zářivou kariéru, na vysokou školu neměl peníze a na nějaké lukrativní zaměstnání tedy nemohl bez prestižní školy ani pomyslet – a to nemluvím ani o podmínkách, které v hierarchickém Japonsku panovaly a stále také panují.

Ale již tehdy bylo jasné, že ambiciózní Tomio u práce prodavače popcornu a coly nezůstane nadosmrti. Snažil se prodávat v Japonsku sklo z Čech, ale díky svému původu (nějakou dobu žil v dětském domově) a také vzhledu míšence si nezískal u čistokrevných Japonců takovou důvěru, aby získal pro podnikání tolik potřebné obchodní partnery. Prvotní plány tedy zkrachovaly a musel se rozhodnout, co bude dělat dál. Než odcestoval do České republiky, stálo ho to mnoho úsilí. O svém pestrém životě nedávno napsal i knihu, ne náhodou se stala jednou z nejprodávanějších.

Bylo mu čerstvě dvacet let, když se ze dne na den rozhodl, že zkusí štěstí v Evropě. Neváhal proto ani chvíli a odletěl s pár drobnými v kapse do Prahy. Ocitl se tak v zemi, ve které se musel potýkat nejen s provinční malostí, ale také se zločinným chováním malých podvodníčků i velkých ministrů. Ovšem i v takových podmínkách pro něj byla prioritou poctivost. Nejprve pracoval jako učitel japonštiny, poté ho cesty osudu zavedly k práci průvodce. A právě od tohoto okamžiku se začala jeho kariéra příznivě vyvíjet.

A kde je tedy nyní? Je šéfem cestovní kanceláře Miki Travel Prague, která do České republiky ročně přiváží více než sto tisíc turistů. Navíc nedávno byl jako jeden z vyvolených představen při osobní audienci japonskému císaři jako symbol spojující Českou republiku a Japonské císařství. A to je pocta, kterou běžný smrtelník jen tak nezažije.

Úspěchy Tomio Okanuty ve zkratce

Za svůj život toho Tomio dokázal již mnoho, pojďme si společně připomenou ty nejvýznamnější úspěchy:

  • Od roku 1997 je šéfem největší japonské cestovní kanceláře (land operatora) MIKI TRAVEL.
  • V listopadu 2002 v Praze zorganizoval největší kulturní akci - Japan week (Japonský týden). Akce se zúčastnilo více než 2000 japonských umělců.
  • Od října 2003 vydává celostátní Pivní magazín, který si klade za úkol zábavnou a poučnou formou zvyšovat povědomí o pro Čechy typickém zlatavě zbarveném moku.
  • Od roku 2004 do konce roku 2005 byl Tomio externím spolupracovníkem rádia BBC v Praze jako odborník na problematiku Japonska.
  • Již několik let pravidelně píše a komentuje v médiích problematiku cestovního ruchu, japonskou kulturu a v poslední době i celospolečensky palčivá témata.
  • Od podzimu 2004 je členem prezidia Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA), zároveň i jejím tiskovým mluvčím.
  • Každoročně Tomio organizuje několik charitativních koncertů, na které zve účinkující z Japonska.
  • V roce 2008 byl jmenován českým ambasadorem Evropského roku mezikulturního dialogu, který organizuje Evropská unie.
  • V různých televizních a rozhlasových pořadech se snaží propagovat kulturu své rodné země a přispívat tak větší toleranci mezi lidmi různých ras a vyznání na celém světě.
  • Vlastní prodejnu japonských potravin a módy, restauraci a překladatelskou agenturu.
  • Znát jej můžeme mimo jiné i z investorské reality show Den D, kde společně s dalšími úspěšnými podnikateli dává šanci obyčejným lidem, kteří mají dobrý nápad.
  • Je autorem knihy Tomio Okamura - Český sen, která se hned po vydání v umístila mezi deseti nejprodávanějšími knihami v ČR.

Boháč, který stále zůstává nohama na zemi

I když je Tomio velmi úspěšným a váženým podnikatelem, kterému se den ode dne bankovní konto zvětšuje, zůstává nohama pevně na zemi. Nemá manýry zbohatlíků, kteří se svým bohatstvím neustále chlubí a obyčejným, průměrně vydělávajícím lidem dávají najevo, že jim nesahají ani po kotníky. Právě Tomio je tím, kdo ví, jak může být cesta k úspěchu trnitá a že bez pomoci druhých by to nešlo. Proto se snaží dát šanci i obyčejným lidem!

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 4.0 Počet: 1 Nejlepší: 4 Nejhorší: 4

Diskuze

Vybrané video

Gadgety jsou zpátky
Podpořte projekt Cisterna pro hasiče Žulová nákupem v e-shopu s charitativním kalendářem a reklamními předměty.

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2024 Railsformers s.r.o., Zásady zpracování osobních údajů Nastavení Cookies