Prodávající není zodpovědný za vady věcí prodávaných za nižší cenu, jedná-li se o vadu, kvůli které je sleva poskytnuta. Stejně tak není prodávající zodpovědný za vadu věci, která se prodává již jako použitá, pokud se jedná o vadu vzniklou opotřebením nebo používáním věci.
Zakoupíte-li vadné zboží, prodávající je povinen vadu do 30 dnů ode dne reklamace odstranit. Pokud vadu odstranit nelze, máte právo na výměnu zboží nebo její součásti. Není-li výměna možná, má zákazník právo na vrácení peněz. Je také možné žádat za vadné zboží slevu.
Aby nedocházelo ke zbytečným komplikacím, nechejte si vystavit doklad o reklamaci, včetně data zahájení a ukončení reklamace. Jakmile dojde k výměně reklamovaného zboží, začne běžet záruční doba znovu ode dne převzetí věci.
Není-li na zboží vyznačena lhůta k použití věci, platí tato zákonná záruka, ve které smíte zboží reklamovat:
Potravinářské zboží – 8 dní
Krmivo - 3 týdny
Zvířata – 6 týdnů
Záruční doba běží od okamžiku, kdy jste za zboží zaplatili. Obecně ale platí, že čím dříve zboží reklamujete, tím větší máte šanci. Například zkažený vlašský salát musíte reklamovat co nejdříve – již druhý den byste se mohli dostat do sporu, zda je vina opravdu na straně prodávajícího nebo zda třeba salát příliš dlouho necestoval ve vaší horké tašce.
Kde reklamovatČasto se stává, že vaší reklamaci prodejce odmítne s tím, že zboží musíte reklamovat pouze v místě nákupu. Není to ale pravda. Jedná-li se o stejnou obchodní síť, můžete zboží reklamovat ve kterékoliv jejich pobočce. Pokud prodejce zanikl a jeho živnost převzala jiná firma, máte právo uplatnit reklamaci u této.
Pokud reklamujete zboží zakoupené přes Internet, do stížnosti vždy piště své jméno, e-mailovou adresu, telefonní číslo a důkladný popis reklamace. Přiložte kopii dokladu o zaplacení zboží. Věděli jste, že ze zákona můžete bez reklamace výrobek zakoupené přes Internet vrátit do sedmi dní?
Jak se stát domácím kutilem? Jak si najít práci v zahraničí? Jak ušetřit za benzín či naftu Jak si něco koupit, ale neprohloupit...