Abychom vám mohli poskytovat služby sociálních sítí, používáme na tomto webu soubory cookie. Soubory cookie slouží k osobnímu přizpůsobení obsahu, poskytování reklam na míru. Používáním našich služeb vyjadřujete souhlas s používáním souborů cookie.

Bugatti Veyron - je to vůbec ještě auto?

Ne, je to superauto!!! Bugatti Veyron zrychlí z 0 na 100 km za pouho pouhých 2,5 sekund a váš adrenalin zastaví na hranici 402 km/h.. Budete mít pocit že s Bugatti létáte. Je Bugatti Veyron ještě auto?
Osobní automobil Bugatti Veyron a prezentace automobilu

Bugatti Veyron a jeho design

Design vozu Bugatti Veyron je velice vyvážený a dokonalý v každém detailu. Přední části Veyronu dominuje rozměrná maska chladiče, které se také říká „Bugattiho podkova”. Tento tvar přední masky vozy provází od samotného počátku. Další velmi efektní a také nepřehlednutélné jsou dva otvory pro přívod vzduchu k předním brzdám. Bočnímu pohledu na Bugatti dominuje poměrně hodně dopředu posunuté čelní sklo a masivní část za dveřmi, ve které jsou ukryty rozměrné otvory pro přívod vzduchu k motoru. Chladný a čerstvý vzduch pro sání motoru zajišťují dva velké vstupy po stranách střechy. Zakulacená záď Veyronu je uprostřed rozdělena rozměrným lichoběžníkovým výfukem, který je po stranách obklopen velkým difuzorem.

Jak se tvůrci Bugatti Veyron vypořádali s interiérem

V interiéru Bugatti Veyron jsou použity ty nejkvalitnější materiály jako je například kůže, leštěný hliník nebo semiš. Před tříramenným volantem je kaplička s pěticí kruhových přístrojů. Vlevo dole naleznete v interiéru Veronu indikátor výkonu v koních a vpravo dole rychloměr končící na hranici 420 km/h. Středová konzole z leštěného hliníku je jednoznačnou dominantou celého interiéru.

Jízdní vlastnosti a dynamika

Bugatti Veyron zrychlí z 0 na 100 km za pouho pouhých 2,5 sekund a váš adrenalin zastaví na hranici 402 km/h.. Budete mít pocit že s Bugatti létáte. Bugatti Veron a jeho widlicový šestnáctiválec (16 válců ve čtyřech řadách po čtyřech válcích, kterým sekundují čtyři turbodmychadla) do tvaru W má zdvihový objem 7993 cm3, dosahuje 736 kW (tj. 1001 koní) při 6000 ot./min a nejvyšší točivý moment 1250 Nm je k dispozici mezi 2200 a 5500 ot./min. Převodovka DSG byla vyvíjena společně s firmou Ricardo a má sedm rychlostních stupňů. Pohon všech kol je zajišťován s pomocí mezinápravové spojky Haldex umístěné u přední nápravy Bugatti Veyronu. Nápravy jsou tvořeny dvojitými trojúhelníkovými rameny vpředu i vzadu, pneumatiky o rozměrech 265/680 ZR 500A vpředu a 365/710 ZR 540A vzadu, jsou dodávány se systémem PAX, umožňujícím dojezd i po defektu.

Technické parametry

Bugatti Veyron

Motor

Šestnáctiválec složený ze dvou motorů V8 s objemem 7993 cm3

Počet válců /ventilů

16

Objem motoru

7993 cm3

Nejvyšší výkon

736 kW/6000 ot./min.

Objem nádrže

100 litrů

Maximální rychlost

402 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

2,5 s

Spotřeba ve městě

40/100km

Spotřeba mimo město

14,7l/100km

Pohotovostní hmotnost

1888 kg

Nosnost

490 kg

Délka automobilu

4462 mm

Šířka automobilu

1998 mm

Výška automobilu

1204 mm

Bugatti Veyron - vše pro vaši bezpečnost a pohodlí

Bugatti Veyron je vybaveno aerodynamickou brzdou na zádi, zlepšující brzdné schopnosti vozu při rychlostech nad 200 km/h. V takové situaci je křídlo vztyčeno během 0,4 sekundy do úhlu 70° a zvýšený aerodynamický odpor brzdí automobil a současně vyvažuje rozdělení brzdných sil, zvýšením přítlaku na zadní nápravě. Samotná aerodynamická brzda umí vytvořit brzdné zpomalení ve výši 0,6 g (tj. 5,8 m/s2). Výkonné kolové brzdy generují v případě potřeby zpomalení 1,3 g (tj.12,75 m/s2). Při plném brzdění umí Veyron 16.4 zpomalit z 400 km/h na nulu za méně než 10 sekund.

Bugatti Veyron - cena

Jeho cena činí 1 160 000 eur, tedy v přepočtu 34 800 000 Kč. Ročně vyjede na silnici pouho pouhých padesát kusů ročně po dobu šesti let. Až vyjede na silnici poslední (třístý vůz) Bugatti Veyron, bude sága nejrychlejších králů silnic uzavřena.

Pro inspiraci

Audi R8, další člen početné rodiny

Volvo C30, auto stvořené pro Jamese Bonda

BMW M6 Convertible

Mitshubishi Lancer Evo IX

Maseti MC12

Citroen C3

BMW M6 Convertible

Jak se vám líbil článek? Hodnocení: 3.0 Počet: 1 Nejlepší: 3 Nejhorší: 3

Diskuze

Vybrané video

Rozbouřená Wall Street

Magazín pro všechny správné chlapy jakéhokoliv věku. Články o ženách, sexu, automobilech, technice, sportu, bojovém umění, kultuře a celkové image muže.

O magazínu

ZŮSTAŇTE VE SPOJENÍ

POSLEDNÍ ČLÁNKY

POSLEDNÍ TWEETY

© 2017 eMagazíny.CZ s.r.o.